דיני מקרקעין ונדל"ן

משרד עו“ד ירום–לם ושות‘ צבר ניסיון רב במרוצת השנים בתחום המקרקעין, בליווי לקוחות רבים בעסקאות ופרויקטים שונים, לרבות תמ“א 38, פינוי בינוי, עסקאות קומבינציה, רכישת ומכירת נכסים, קבוצות רכישה, הסכמי שיתוף, פירוק שיתוף  ועוד.

בין השירותים של משרדנו בתחום זה:

ליווי בעת מכירה ורכישה של דירות יד שנייה

עבור מרבית האנשים, רכישה או מכירה של דירה נחשבת לעסקה הכלכלית הגדולה ביותר שתעשה על ידם במהלך חייהם. בהתאם לכך השלכותיה של עסקה שכזו יכולות להיות הרות גורל. אי לכך מומלץ מאוד לשכור את שירותיו של עו”ד המתמחה בתחום לליווי העסקה מתחילתה ועד סופה, על מנת לוודא כי כל הדרוש יבוצע כראוי ובאופן שיהיה בו להבטיח את זכויות הרכוש או הקונה, לפי העניין, והאינטרסים שלהם בעסקה. 

בתחום זה מעניק משרד עו“ד ירום–לם ושות‘ ליווי צמוד לכל אורך הדרך, ובכל שלבי העסקה. החל מערכית זכרון דברים, במקרים הרלוונטיים, ביצוע כלל הבדיקות הנדרשות בנוגע לנכס, אופן רישום הזכויות בו, המגבלות הרובצות, אם רובצות על הזכויות בנכס, הסרת המגבלות, בדיקת תיק הבניין של הנכס בוועדה המקומית, בדיקת מסמכי הבית המשותף, ניהול המו”מ המסחרי והמשפטי בנוגע לעסקה, ליווי בנושא מימון העסקה (הלוואות חוץ בנקאיות, משכנתאות וכיוצב), סוגיות המיסוי השונות, ועד לרישום העסקה על שם הקונה במרשם הרלוונטי.  

ליווי בעת רכישת דירה חדשה מקבלן

להבדיל מרכישת דירת “יד שנייה” במקרה של רכישת דירה חדשה מקבלן, פעמים רבות מדובר בדירה שבנייתה עוד לא הושלמה (ולעיתים גם כזו שטרם החלה כלל) ואשר הזכויות בה אינן רשומות בלשכת רישום המקרקעין. בעסקאות מסוג זה ישנה חשיבות רבה להבטחת הכספים שמשלם הרכוש לקבלן זמן רב לפני שקיבל את דירתו לידיו. כמו כן ישנה חשיבות רבה להבטחת המועד שבו תימסר הדירה, פיצויים במקרה של איחורים במסירה, תיקון ליקויים שיתגלו, בדיקת המפרט הטכני והתוכניות של הדירה ועוד סוגיות מהותיות רבות. כמו במקרה של רכישת דירת “יד שנייה” גם כאן מדובר באחת העסקאות הגדולות שעושה אדם בחייו, אם לא הגדולה ביותר. כדאי מאוד להפקיד את הטיפול בעסקה בידי עו”ד מקצועי ומנוסה שיבטיח את זכויות הקונה, וידע להגן כראוי על הכספים המשולמים על ידו. משרדנו דואג להגן על זכויותיו של הרוכש ומעניק ליווי והדרכה עד לכניסת הרוכש לביתו החדש.

פירוק שיתוף במקרקעין

מצב שבו שני אנשים או יותר חברו יחדיו כדי לרכוש נכס מקרקעין מתוך כוונת רווח או כוונה אחרת. לעתים מתגלות בעיות ומחלוקות בין השותפים המביאות אותם או חלק מהם לרצון “לפרק” את השותפות שנוצרה בעת רכישת הנכס. פירוק השיתוף יכול להיעשות על פי דין במספר אופנים, בהתאם לסוג הנכס, אופן רישומו, הבעלות בו, רצון הצדדים וכיוצב’. לדוגמא במקרים מסוימים ניתן לבצע “פירוק בעין” של הנכס. הינו חלוקה פיזית שלו בין השותפים. במקרים אחרים הפירוק מתבצע בדרך של מכירה (לצד שלישי או למי מהשותפים הקיימים), ובמקרים נוספים הרישום מתבצע בדרך של רישום הנכס כ- “בית משותף”. לאופן הפירוק ולהליך הפירוק יכולות להיות משמעויות מרחיקות לכת מבחינת עלויות, זכויות הצדדים, מיסוי וכיוצב’. ולכן בכל מקרה כדאי מאוד להתייעץ עם עורך דין המתמחה בדיני מקרקעין ולהשתמש בשירותיו, לפני ביצוע כל מהלך.

עריכת חוזי שכירות

רוב האנשים, השוכרים או המשכירים נכסי מקרקעין, נוטים לטפל בחוזי השכירות השונים בכוחות עצמם, מתוך תחושה שמדובר בהסכים פשוטים שאינן “מצדיקים” את ההוצאה הנדרשת בליווי של עורך דין לעסקה. אלא שרבים מוצאים עצמם מצרים על כך כאשר מתגלות בעיות בהמשך הדרך, כפי שקורה לא אחת. פעמים רבות מגיעים למשרדינו לקוחות אשר נאלצים להתמודד עם סיטואציות סבוכות שיכלו להימנע בנקל אילו הטיפול בעסקה ובהסכמים היה נעשה בליווי מקצועי מתאים. כאשר מתגלה כבר בעיה, הטיפול בה הוא כמובן יקר ומסובך בהרבה.  משרדינו מעניק ליווי משפטי בעריכת הסכמי שכירות וניהול מו”מ בנוגע להסכמי שכירות לנכסים שונים. דירות מגורים, משרדים, חנויות, דירות נופש וכו’.